25 mars 2008

Mina barnbarn



Båda mina barnbarn är mina ögonstenar.

Amelia, 3,4, anser att hon är underbar och vacker samt söt. Vilket faktiskt råkar stämma.

André, nyss fyllda 8, är en tuff liten kille som mediterar för att få "kung-fu-tankar". Fann honom i lotusställning med slutna ögon mediterande häromdagen.

Han förväntade sig även att kunna levitera med tankekraft.

I påsken sov båda över i barnkammaren i vår villa och vi såg på "Surf's Up", mycket rolig pixar-film, istället för godnattsaga. André tyckte jag var lik "Big Z": gammal och fet!

Dagen efter, när Amelia sov hemma, så ville André att jag skulle sova med honom i barnkammaren. Normalt sover han alltid med mormor och jag i gästrummet, där dessa rader författas. Istället för att se om "Surf's Up" såg vi "Ninja Turtle Mutants" blabla någonting. Som vi tidigare sett på bio.

Han ville att jag skulle skriva ned hur mysigt vi haft det under påsken. Och det har vi haft.

3 Kommentarer:

syren sa...

Barnbarn är underbara!

Anonym sa...

Om du inte redan läst det här för dem, så läs det gärna "http://vdare.com/pb/becker.htm"

Jean Moulin sa...

Tack Syren och anonym.

Jag skall försöka förklara det här med invandring och bidragssamhällets lockelse på densamma, men problemet är att fröknarna i skolan kanske inte skulle bli roade.

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.